Typiskt

Alltid när allting går sådär himla bra i min ridning ska det alltid hända något skit, jag blir så jäkla trött!!!! Träning i Söndags gick kanon! Totte var så himla fin och pigg och Fia tyckte att han såg jättefin ut. Dessutom fick man ett riktigt kvitto på att vi börjar få en häst som vill arbeta. Eftesom vi körde en riktigt mjölksyre träning. Vi hoppade nämligen studs kortsida, sedan kombination, studs nästa kortsida och sedan två kryss med tre galoppsprång  emellean. Hoppade det ett par varv åt båda hållen och sista varvet hade Totte riktigt med mjölksyra. Men han fortsatte och han gjorde allt jag bad honom om, han försökte inte ens lägga av fast jag kände att det tog emot på honom. För ca ett år sedan hade han gett upp efter ca 2 varv, nu klarade han 4 varv åt båda hållen utan minsta protest och hoppade som en lite gummiboll gjorde han!
Men som sagt, kände sedan när jag kom hem att jag var öm i min svanskota. Fick lite småpanik eftersom jag hade infektion i den för två år sedan och kände att jag absolut inte har tid med det. Såklart har jag haft superont i natt och i morse blev det besök på akuten och ringa och sjukanmäla sig till jobbet (som vi inte har nog med problem där, Gitte som jobbar med oss i växeln är sjuk, finns ytterligare tre på kontoret som kan växeln ingen av dom är där, två är sjuka och den tredje är på semester, våran ena vikare har brutit handleden. Idag skulle vi lära upp en ny vikarie hoppas att Louise fixar det själv.)
Så självklart hr jag infektion igen, jättekul att höra också att det är ytterst ovanligt och denna läkare hade bara läst om det aldrig träffat på någon förut som haft det, tror den läkare jag hade för två år sedan sa samma sak. Så nu äts det diclofenac igen då och bara hoppas på att värken går över så fort som möjligt :(


Tur att denna kille alltid gör en glad i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0