Har inte tid

Har verkligen inte haft tid för att uppdatera så mycket nu när vi faktiskt är igång Totteman och jag. Totte har gjort två helt fantastiska träningar för Fia och Annika. I söndags var det markarbetsträning för Fia där Totte gjorde ett kanonjobb. Orkar inte skriva allt igående, men vi fick sitta och nöta lite på cavaletti med galoppsprång och på slutet fick jag sitta varannan gång på 7 och varannan gång på 9 språng. Totte var helt makalöst duktig och var inga prolbem varken att korta eller länga honom. Hoppade sedan en liten slinga väldigt lågt, mest bara för att hitta en bra galopp och bra vägar. Gick också väldigt bra förutom att Totte blev lite spänd och jag då svarar med att bli lika spänd jag. Måste vi jobba på lite. Avslutade sedan att hoppa cavalett, 3 galoppsprång - oxer - 3 galoppsprång, cavaletti. Satt och pillade lite för mycket i början, men efter ett par gånger bestämde jag mig för att bara rida fram på 3 och inte fundera så mycket och jäklar vilken skillnad det blev. Till och med mamma blev imponerad vilken respons jag fick från Tottes sida haha.

Igår var det dresyträning för Annika som gällde och Totte följde upp med att vara lika fin som i Söndags. Han var lugn och avslappnad och hade mycket go i sig och tyckte att det var jättroligt! Det enda vi har lite bakläxa på är att hitta tajmingen i galoppfattningarna och att jag ska vara mer bestämd i dom. Annika säger att jag mesar lite i dom och istället för att tala om att det ska vara galopp så gör jag mer som att jag frågar om han vill galoppera. Klart att min lilla latmask säger nej då :)
Men som sagt två superduperbra träningar på bara 4 dagar. På söndag blir det träning igen!

Kommentarer
Postat av: Camilla- Schabrak ifrån Dyon och BR till salu

Sv: Åh, tack!

2012-03-04 @ 14:49:21
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0