Min häst är bäst!

Red fina Totte på banan idag och oj vad fin han var. Är egentligen första gången han fick gå ett riktigt pass sedan ja, mitten av maj tror jag.
Jobbade lite med att han skulle vara framme för skänkeln direkt, la lite volter och red lite serpentiner. Gjorde sedan lite galoppfattningar och lät han rulla på i galopp och försökte få honom bara att vara lugn. Han har ju fått ett sånt jäkla påskjut sedan vi fått ordning på ryggen och sadel så klart. Rullade sedan över lite galoppbommar och försökte där att han bara skulle vara lugn för han var så taggad så han attackerade bommarna lite i början. Avslutade det hela med att hoppa en tvåstuds vilket han också gjorde riktigt bra förutom att han var lite taggad haha. Men riktigt skönt att känna att han är så pigg och glad och inte bara är inne i sin sega värld. Jag har sagt det förut, men ET behadlingen och ny sadel har gjort underverk för min häst (och min sits för den deln!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0