Dressyr i ridhuset & Dagens hoppträning

Var som sagt iväg i fredags och tränade lite dressyr själv i ridhuset och Totte var finare än finast! Tränade mycket på övergångar mellan skritt ocg trav och fick en riktigt alert liten häst :) Jobbade sedan med lite volter och sidvärtsrörelser. I galoppen vart det mest jobb med galoppgfattningarna som Annika sagt till mig om att jobba med. Och ja vad ska man säga, han gjorde allt perfekt med bra driv och riktigt posetiv. Vart lite spänd när det kom in två andra hästar men annars skötte han sig super.

Idag var vi på träning för Marie och Totte fick hoppa för första gången sedan slutet av November (jag med för den delen haha). Var en ganska spänd och pigg Totte, men när han väl slappnade av var han så fin! Vi började med att rida utan stigbyglar och jobba med ställning och vara noga med att jobba med dom på yttern. Hade med det jobbet upp i galoppen. Sedan travade vi övre bommar och därefter hoppade vi på volt. Hoppade sedan diverse linjer med studs och kombination. Allting gick väldigt bra med tanke på hur länge sedan det var vi hoppade. Totte var lite för laddad och jag hade lite svårt att hitta ett mellanläge och blir lite stressa ibland (och gör lite allt på en gång som Marie sa). Men ändå så är jag jättenöjd för det är ändå så stor skillnad på min ridning mot hur den brukar vara och även fast jag stressar så är det ljusår ifrån hur jag varit tidigare. Dessutom är det jättekul att Totte är så himla laddad och pigg och glad, nu är det nästan så man vill att han ska tagga ner lite grann och vem kunde tro att jag skulle tycka så när jag var så himla deppig för ca 2 år sedan när ingenting funkade.

Så summan av det hela, det var värt att jag missade Tour de Ski trots att Hellner kom två och att jag missade Skidskyttet där Lindström kom femma (nä jag är inte sportnörd)


Kommentarer
Postat av: linnea

Så söt han är :)

2012-01-14 @ 19:05:17
URL: http://lbergh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0