Stress Stress

Har inte hunnit skrivit så mycket, har varit fullt upp. Kom inte hem föräns halv elva i Torsdags då jag hade hoppträninge. Igår jobbade jag mellan 7-17, sedan till Vika och rida Totte, (kolla lite på EM som jag egentligen inte hade tid med), sedan hem och fix iordning sig och därefter bege sig till O´learys med Sundbergarna. Vi var så snåla så vi åt ingen efterätt, vi åkte till McDonalds och köpte glass i stället haha.

Träningen då, jo den gick väl bra... Är lite missnöjd haha lite kul egentligen att jag känner så när tränaren tyckte att det gick jättebra. Men egentligen, Totte var kanonfin och han gick egentligen framåt igen den här träningen, men min ridning var inte riktigt 100%, låg snarare på 95. Är väl kanske därför jag är missnjöd eftersom jag red lite sämre. Men jag hittade en helt ny galopp på honom, den där prefekta galoppen, och ändå sitter jag och fipplar lite fast det bara är att rulla på. Det enda som vart fel egentligen var när vi skulle hoppa oxer med en galoppbom innan. Jga missbedömde lite hur sen jag skulle svänga ur hörnet och svängde alldeles för tidigt. Så vägen blev för dålig ch Totte klev på bommen. Vilket fick både mig och honom ur balans och jag blev osäker. Totte tänkte hoppa, men ångrar sig och slår i ett par bommar när han stannar eftersom han var påväg upp när han stannade. Den där lilla Totteherren gillar ju inte alls att slå sig, han är ju extremt rädd om sig. Men nästa gång rider jag mycket bättre och mer bestämt och då hoppar han. Men när vi skulle börja hoppa banan är det hindret nr 1 och jag är nonchalant och gör samma misstag igen och vänder in för tidigt, vilket gör att anridningen blir helt fel och då vågar Totte inte hoppa och jag mesar. Blää, vad jag hatar när jag gör så, jag måste sluta upp med det. Men i alla fall nästa gång hoppar han, behöver inte var jättebestämd utan bara tala om att han ska hoppa och han hoppar ju, dock känner jag att han är lite tveksam, men han gör ju som jag säger bara jag talar om för honom att det är ok. Kände att han var lite tveksam på 2:an också en oxer. Men där rider jag bara helt normalt och han klipper den hur fint som helst. Sedan bara rinner resten av banan på. Så det är väl egentligen just det hindret som gör mig missnöjd, dom där två stoppen var så ondödiga, hade ju lätt kunnat fix situationen om jag bara hade hållt om bättre. För även om han är osäker så räcker det med att jag säger att det är okej så hoppar han. Jag behöver inte rida med allt jag har för att han ens ska fundera på att hoppa, utan bara att jag rider normalt egentligen och bara är säker på det jag gör. DÅ törs han allt. Men positivt var i alla fall galoppen jag hittade (som förövrigt var hur härlig som helst), Totte hoppade kanonsprång, runda fina språng där han verkligen hoppade igenom hela kroppen och dessutom hade han supermycket bjudning!

Kommentarer
Postat av: carolina - Stall Assla

Är du sugen på ett skitsnyggt fleecetäcke från Catago? Då tycker jag du ska vara med i vår bloggtävling där du kan vinna just det!

Direktlänk: http://asslatjejerna.blogg.se/2011/september/tavla-om-ett-catago-fleecetacke.html#comment

2011-09-17 @ 21:11:29
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0