Idag har jag faktiskt tävlat

Det gick jättebra! over and out....








Haha nädå  Lite ska jag skriva (eller mycket). Som ovan så gick det superbra idag. En av dom bästa tävlingarna jag gjort ridmässigt! i 90 gick han kanonbra! Var pigg och framme för skänkeln. Eller framme för skänkeln är nog fel ordval. Han var framme av sig själv haha. Allting flöt på jättebra och hade inte ett enda dålig språng på hela banan. Så idag fick jag hopppa en 1m igen!! Å vad roligt det var att känna att man börjar ta sig uppåt lite igen och dessutom känna att ridningen är bättre än någonsin och Totte med för den delen. Var jättenervös inför 1m klassen, inte för att Totte inte skulle uppföra sig, utan för att jag från och till i år har haft en den psykbryt och totalt ridit bort mig. Och det är väl det jag är lite nerövs över. Men det gick superbra idag! Totte var jättetaggad inne på banan och jag var tvungen att sitta och ta flera halvhalter för att han inte skulle gå iväg för mycket, vad härligt det är haha! På Totte är det det bästa som finns eftersom han har varit så himla seg och trög och nu bjuder han verkligen och vill framåt hela tiden! Man i alla fall grundomgången gick perfekt förutom en sekund där jag fick panik efter femma för jag vet inte vart jag ska, kommer på att jag ska till ett plank och i nästa stund kommer jag på att det är Maxhindret jag ska hoppa som jag nästan har rakt framför mig. Så det vart lite dåligt på det, men annars var allt jättebra igrunden och vi var nolla. I omhoppningen vart jag jättetaggad och red pålite (ondöigt på en redan taggad häst) så Totte var lite flack och hade ner två bommar. Men jag är jättenöjd! Vi har ju inte hoppat 1m sedan mitten av juni, och omhoppning har jag inte ridit sedan i början av maj. Dessutom så känns det som att allting börjar släppa. I våras var jag ju väldigt frustrerad eftersom jag kände att vi låg på gränsen till att få till riktigt kanonrundor, men fick ett riv eller ett stopp på ett hinder och resten av banan gick perfekt. Men att jag alltid hade ett hinder som vart lite sämre och då ramlade bommen nästan alltid eller i bland så stannade han. Men nu har jag gjort tre starter där jag känner att allting bara stämmer. I Storbyn började det som sagt och ytterligare två rundor idag som var kanon. Nu jäklar är vi på gång Totteman och jag:)



Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Åh vad kul! :D

2011-09-14 @ 17:02:49
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0