Gårdagen

Red Totte på banan igår. Han var lite seg och ovillig att gå fram i början men mjuk och sög ordentligt på bettet. Red fram lite först med lite övergångar mellan skritt och trav och i galoppen lät jag honom mest bara galoppera på och kommer ner i en lite lägre form. Travade sedan bommar som vi gjorde för Fia på senaste hoppträningen. Där man i en bomserien ska länga, lägga en volt och sedan i nästa bomserie korta ihop dom. Kände från förra Torsdagen att Totte verkligen lossade i det och fick med sig bakbenen bra. Red det lite i båda varven tills jag tyckte att han gjorde det bra och kortade och längde honom på den andra långsidan. Avslutade sedan med att hoppa ett plank på ca 90cm. Jäklar vad han var fin i hoppningen! Vart jättetaggad, men låg och väntade på mig i alla fall och jag kunde verkligen sitta och vänta ut hindret utan att stressa och han hoppade så himla fina runda språng. Jättekul verkligen! Händer någonting nytt varje gång jag ställer lite krav på  honom!


Kommentarer
Postat av: Emelie Nordström-

fin bild :)

2011-09-11 @ 13:35:45
URL: http://emeelien.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0