Fina hästen

Har inte uppdaterar på ett par dagar. Har fullt upp hela tiden känns det som. Har räknat ut nu att i princip varje helg är uppbokad med tävlingar och diverse annat enda fram till December.
Totte går i alla fall jättefint. Red ett dressyrpass på honom i Söndags, flyttade honom mycket och försökte aktiver bakbene så mycket som möjligt. Å jäklar vad fin han blev, ordentligt genomriden också. Fick verkligen ut allting jag ville av det passet. Idag gick han på banan också, blev lite mer hoppinriktat. Red fram honom och flyttade honom lite, kortade och längde honom i galoppen. Därefter körde jag bomövningen på honom där första bomserien är lägning, volt, kortade avstånd mellan nästa serie av bommar. Red det åt båda varven och kortade och längde honom på andra långsidan. Avslutade att hoppa ett räcke på ca 1m. Så fin han var! Hoppade mig nästan ur sadeln i vissa språng. Min häst är bäst :) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0