Den där hoppträningen då...

Ja vad ska man säga.... Ytterligare ett steg i rätt riktning! Totte var så fin i dag! Tycte först att han var lite spän och motvillig idag när jag red fram själv. Sedan under den gemensamma framridningen släppte det lite. Travade bommar, först ett par där det var lite längre emellan, sedan volt, sedan över bommar där det var lite trängre, så ökade vi och minskade tempot på långsidan. Men när vi väl började hoppa kände jag att bomövningarna hade gett mig väldigt mycket. Han var superladdad och ville helst bara kasta sig iväg i galoppen, men var så jäkla lydig och fin och slappnade av bara han fick fatta galopp haha knaskille. Red två räcken där vi fick variera mellan 6 och 7 galoppsprång. Sedan sista gången red vi på fem och därefter hoppade vi banan. Snälla Anna filmade en övning och hela banan med min mobil :) Synd bara att hon inte filmade när jag fick ta om dom fyra första hindrena efter banan. Satte lite bättre tryck i honom och jäklar vad han hoppade!



Kommentarer
Postat av: elin

Ser jättefint ut!

2011-09-02 @ 09:58:30
URL: http://eeliinl.blogg.se/
Postat av: Anna

Men duktiga Anna filmade de med sin mobil :) Jag kan lägga upp de på bloggen i helgen så kan du låna den av mig om du vill :)

2011-09-02 @ 20:10:43
URL: http://anskipanski.blogspot.com/
Postat av: linnea

Vad bra de ser ut. Ser ut att ha en väldigt bra grundgalopp och hoppar riktigt fint :)

2011-09-09 @ 22:22:28
URL: http://lbergh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0