4 felaren

Alltså gaaah jag blir tokig om jag snart åker hem från en enda tävling till och det står 4 fel i resultatet. Gårdagen var ju precis som stora delen av min tävingssäsong, 4 fel!

90 cm: Jag red så jäkla bra i den, rent ut sagt. En av dom absolut bästa rundorna jag någonsin gjort. Lugnt och avslappnat, Totte gick kanonfint! Alla avstånd stämde till 100%, så kom vi då till sista hindret. Och vad gör jag? Ångrar min anridning, för jag kan ju göra den ännu bättre tycker jag (petig Camilla är tillbaka). Så istället för att rida an som jag tänkte från början, som egentligen var en helt okej distans, så backar jag UTAN BEN!! Dumma dumma Camilla, Totte fattar ingenting och stannar så klart. Förtstår jag det när jag ger honom så blandade signaler. Tar om och han hoppar jättefint! Så 4 fel blev det efter antagligen säsongens mest onödiga stopp.

1m: Var så jäkla förbannad på mig själv och lite posititvt var det att äntligen har jag kunnat börja rida bra igen när jag är förbannad. På ponnytiden har jag mina bästa rundor när jag varit förbannad för att det hänt något i klassen innan. Men på storhäst har det bara blivit totalfel när jag har varit så. Men inte igår, då jäklar funkade det hur bra som helst! Högt över alla hinder och jag hade sånt jäkla bra tryck i honom och han var kanonpigg! Men såklart så rev vi ett hinder. Tror han blev flack, eller ja han måste ha blivit flack, för han rev med bakbenen och Totte river nästan aldrig bak. Antagligen hade jag för mycket tryck i honom på tvåan och fick inte tillbaka honom tillräckligt bra skulle jag tro. Vet inte riktigt för jag var bara så förbannad så jag var bara så fokuserad på att rida och inte backa ur på något avstånd så jag skulle få ett till sådant stopp som i 90. Visst vart jag lite irriterad på rivet, men rundan var jäkligt bra!

Kommentarer
Postat av: Paulina

Så länge man är nöjd!

2011-09-26 @ 08:42:55
URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: fanny

Jätte söt blogg! Keep it up girl! :D´



Kul att du fick någon bra runda!

2011-09-26 @ 14:00:42
URL: http://hovskrape.blogg.se/
Postat av: Louise-hästblogg

Åh va trist... himla drygt med 4 felaren hur nöjd man än kan vara över ritten så klart att det tar i när man aldrig får till dom felfria ritterna >.< Men du fixar det! Keep up good work! :D

2011-09-27 @ 15:11:50
URL: http://atlantico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0