Leif Hall träning

Kom på att jag inte skrivit någonting alls om Leif träningen i Tisdags. Kan säga att den här träningen gick mycket bättre en den förra, även fast jag fick nått stopp. Två av dom berodde på att jag helt enkelt inte fick tillbaka honom (ovanligt för att vara Totte haha) och ett var att herr Totteman bara la av när vi skulle trava in på en 5½, vilket han tyckte var såååååååå jobbigt och vägrade ta min framåtdrivande skänkel, men nästa gång så var jag med lite mer och då nästan speedade han in i den haha.

Hursom, var mycket teknik övningar. Mycket travhoppning, studs, 5½, 2 st 2-kombinationer på relaterat avstånd, och två kryssoxrar på relaterat.
Började med framridning utan stigbyglar (har fortfarande blåmärken på insidan av mina lår ajaj). Flyttade dom mycket i traven och motställde dom en del på volt. I galoppen red vi många serpentiner vilket jag KLARADE! Som jag och Fia tragglade med det i somras, utan att han skulle byta galopp eller dra iväg, eller att jag skulle vingla själv. Till och med så att jag kunde motställa honom i serpentinerna utan att han slog om! Allting satt som en smäck! Så framridningen var superbra!
Började sedan med att travhoppa på ett räcket och la därefter till studs på volt. Därefter blev det 5½:an, där Totte hoppade så fantastiskt fint! Hoppade mig ur sadeln flera gånger, la även till studsen på volten där också. Därefter hoppade vi banan. Som bestod av travhoppninge på räcket, därefter studesen, sedan långsidan med dom två kombinationerna och det var som sagt där det krånglade lite för mig. Fick inte tillbaka honom alls in på första hindret och låg mittemellan två avstånd och slutade helt enkelt rida. När jag tog om fick jag inte tillbaka honom på fem till nästa kombination utan fick in 4 och ett halvt så då stannade han igen. Men tredje gången gilt och han hoppade den linjen jättefint. Därefter ner till trav till 5½:an, studsen, sedan långsidan med kryssoxrar med sex galoppsprång lite tillbaka som han hoppade fantastiskt fint!
Fick sedan hoppa om hela banan förutom studsen. Det var då herrn fick för sig att 5½ var förbaskat dryg, men som sagt han hoppade den så jäkla fint när jag tog om den! Han hoppade faktiskt hela banan superbra! Avslutade sedan med att hoppa kombinationerna igen. Denna gång fick jag tillbaka och ihop honom superbra så hela den linjen vart kanon!
Så mycket bättre i tisdags än förra gången, men fortfarande en lite för tjurig häst som blir lite lat ibland. Även fast jag kan förstå att det var en jobbig träning för honom. Men det känns som att det kommer att ge med sig. För annars när han tjurar ihop sådär som han gjorde in på 5½:an brukar han inte ge sig, men den här gången så gick det direkt när jag tog om.
Har ingen film, men bjuder på två klipp från förra träningen som jag kom ¨på att jag inte lagt upp :)



Kommentarer
Postat av: Sara

sv. Ja jättekul :D



Vad fina ni är!

2011-10-28 @ 13:14:41
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Emelie Nordström

Kuul med tränings uppdateringar :)

2011-10-31 @ 16:28:16
URL: http://emeelien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0