Hoppning

Idag blev det lite hoppning på banan med Totte. Han gick riktigt fint. Var lite fast igen i höger sida men är mycket bättre än innan Leif träningen. Hoppade inte så jättemycket hade ett räcke och en oxer på ca 1m. Dessutom var det tänkt att jag skulle två små hinder på ena långsidan. Men Totte körde upp huvudet och drog rakt igenom dom haha. Hade ingen hjälp nere på banan och ja jag är så ovig så jag kommer inte upp utan pall. Så tyvärr blev det inget mer. En av bommarna hamnade så man ialla fall kunde galoppera över den och Totte laddar och hoppar över den, sedan laddar han på den ena sockerbiten som han hade haft iväg och hoppar över den haha jäkla knäpp häst. Även en annan gång när jag la en volt alldeles innan en av sockerbitarna försökte han hoppa över en av dom, men missade med en halvmeter. Måste sett jätteroligt ut, hästen går på en volt och rätt som det är hoppar den ett hinder som inte finns där haha! Hursom tränade många högersvängar eftersom det var det han krånglade på senaste träningen. Idag gick det kanon och han var så fin och glad när vi hoppade! Så det var riktigt kul! Förutom att det kom en regnskur mitt i när jag höll på och hoppade, tror ni inte att min knäpphäst tyckte det var jätteroligt och blev värsta racerhästen när jag hoppade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0