Hoppglad häst

Hoppade Totteman på banan igår och jäklar var hoppglad han var!!
Började med att rida fram lite lätt, försökte få honom avslappnad han har blivit lite spänd och hög i nacken. Så red utan stigbyglar en stund och försökte få honom att sänga sig och komma upp lite mer med ryggen. Släppte ganska bra tillslut, men kunde inte riktigt sitta och nöta så länge jag ville eftersom det började skymma lite och kände att jag var tvungen att börja hoppa. Började med att hoppa fram lite på plank på ca 80-90 cm. Sedan hoppade jag oxer på ca 1m med bom 5,5 m framför och en bom 3,5m bakom oxern. Kunde tydligen inte rida på bommen igår, försökte inte bry mig om bommen utan rida helt normalt, men jag är så jäkla pillig och petig och kan inte låta bli att måtta på bommen. Kom lite nära inpå bommen hela tiden. Men Totte som brukar protestera och vägra tänka själv oftast på hinder, bestämde sig igår att hoppningen var så kul så man fick väl taxer lite själv och hoppa då! Gullehästen! Nu kom vi inte direkt supertokigt så han fick gå i botten och så, men man kände verkligen hur han tänkte till själv när vi kom över bommen och kortade eller längde steget mellan bommen och oxern. Kunde bara sitta still och hålla om och låta honom jobba med hindret, superroligt!!
Avslutade sedan med att hoppa planket och försökte bara sitta still och hålla om och låta honom arbete själv med hindret (även bra övning för mig själv eftersom jag ofta vill sitta och måtta på hindrena). Han gjorde det super och gick superfint på hindret och jag kunde verkligen bara sitta och vänta också, riktigt roligt! Snart är det dax för säsongens sista tävling både tråkigt och lite skönt att få ta det lite lugnare ett tag.


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Officiell bloggare under Stockholm International Horse Show 2011

Fin bild! :)

2011-11-17 @ 11:10:10
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0