Tävling - Upp som en sol, ner som en pannkaka

Jadu vet inte riktigt vad jag ska säga om gårdagens tävling, förutom att det var sista gången jag åkte till Leksand. RM kom ut en dag senare än vad som var sagt, startlistorna kom ut 20:30 kvällen innan, allmänt rörigt och seeeeeegt. Fick dessutom ett oerhört nonchalant bemötande i sekretatiatet när jag påpekade att jag stog som ute i grunden på 1m när jag var utesluten i omh, vilket jag tycker spelar roll. Men dom hade ändrat det i alla fall. Men ett stort + är att dom hade väldigt fina priser!
Hur som

1m: Han var jättefin i den klassen, lite tittig och stog emot lite, lite men inget nämnvärt. Var ju första ute tävlingen och jag hade räknat med att han skulle bli lite tittig. Men får till en bra grunomgång och har ett bra flyt. Får sedan till en jättebra sväng till första hindret i omhoppningen, river sedan andra hindret, då det var en lååååång galoppsträcka imellan och jag hann inte riktigt få ordning på galoppen. Sedan mellan 3:- och 4:e hindret gör jag en urdålig sväng och känner att han blir alldeles för lång, så försöker rädda upp situationen med att ta ihop honom, får jag lite panik och lägger i bromsen i stället och Totte gör ju som jag säger och stannar ju (för jag sa ju stanna med mina tygeltag haha han är ju så otroligt känslig, räcker ju bara med att räta upp sig för att få igenom en halvhalt) så jag åker av. Men kände mig väldigt nöjd ändå, var ju jag som klantade till det.

Lagklass 1m: Går helt in utan press eftersom dom andra 3 redan ridigt felfritt och tänkte att jag bara skulle rida en lugn runda. Får stopp på första, men la honom i ett taskig läge så det var inte så konstigt. Men sedan känns det inte alls som att han vill hoppa, får verkligen tvinga honom över 1,2 och 3:an. Får sedan stopp på 4:an för vi ligger på en mittimellan distans. Bestämmer mig då för att ta om den och utgå sedan, känns ju dumt att tvinga över honom över ytterligare 5 hinder till. Fårt till ett bra språng på 4:an och utgår sedan. Bestämmer mig genast för att jag inte ska gå in i omhoppningen. Känns ju inte som något jag vill prova på när han kändes så och det dessutom skulle höjas upp till 1,10. Så tyvärr satte det lite press på dom andra tjejerna, men dom var så jäkla duktiga!!! Alla tre var nolla med dom tre snabbaste tiderna och dessutom dom enda med 3 nollor så vi vann!! Kändes ju inte så jättekul för mig att gå in på prisutdelningen med dom, eftersom jag kände mig lite ledsen och orolig varför Totte betedde sig på det viset han gjorde. Han har aldrig känts så här förut och när han dessutom var otroligt fin i första klassen och blev överlycklig när han kom in på framhoppningen och såg hindrena i första. Så försår inte riktigt vad som hände.

Men ringder till Fia idag, som tyckte att jag skulle vara med för Leif på tisdag och komma och träna för henne på torsdag, så får vi se hur han beter sig, kan ju bara var något som var tillfälligt igår. Men det är ju klart att man undrar lite vad det berodde på, åhh vad jag önskar att min häst kunde prata!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0