Hemmatävling

Idag var det tävlingar på Sveden där våran klubb har sitt ridhus så det är ju som sagt hemmatävling :) Gick sådär i 90 och jättebra i 1m. Till 90 kändes han fin och bra framme, men när vi kom in på framhoppningen så kändes det som att han dog lite. Samma känsla när vi kom in på banan. Men jag bestämde mig i alla fall att över skulle han på vartenda hinder. Vilket han också gjorde, även om avstånden inte blev så bra och jag blev efter i 2 språng. På det sista hindret höll jag på att åka av också haha. Men nolla vart vi och fick rosett. Pratade lite med Fia om nästa klass vad jag skulle göra annorlund. Fick ett kort och enkelt svar: Galoppera! haha. Så fokuserade myckert mer på galoppen till 1m och försökte tänka framåt hela tiden på framhoppningen. Så sedan när jag kom in på banan hade jag en jätte taggad häst, vilket jag var väldigt glad över :) Tyvärr så rullade han av 2:an, lite retligt, men det var helt mitt fel. Var en ganska tight sväng mellan 1:an och 2:an och jag tappade ut tyglarna lite så jag höll ihop han alldeles för dåligt på yttern så han så klart flöt ut lite. Så han fick ett litet flackt språng. Men han var så himla fin! Inte i en bom annars och hoppade så underbart bra! Nästa en 1m hoppas jag nollan kommer det är ju lite småretligt att man får dom här små missarna när han hoppar som han gör lillkillen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0