Årets första tävling

Jajamen nu är den avklarad. Är sjuuuuukt nöjd med 90cm klassen. Hade ett enda halvådligt språng på 8 hinder och felfritt! Han var lite avvktande men svarade bra på alla hjälper. Märks ibland att han är lite orutinerad fortfarande även fast man lätt glömmer det. Till 1m klassen var han superduper fin på framridningen och lite mer på. Vart supertaggad som jag alltid blir när jag startar sist (ingen aning varför). Och gjorde världens dundertabbe mellan 1 & 2:an. Kom jättebra på 1:an och får hjärnsläpp och försöker plocka bort ett galoppsprång till 2:an. Så otroligt dumt och det tyckte Totte också som inte fick den minsta chans att hoppa. Resten av banan gick kanon! Trots att 2,3 hinder låg på 1,05 (dom hindrena gick nästan bäst haha). Hade inte det varit för det där dumma dumma hjänrsläppet hade det här lätt varit min bästa 1m hittills. Men räknade ut att det var min 7:e 1m ihop med Totte och hans 9:onde så han har ju inte så mycket klasser i sig. Sedan han var 5 år har han bara gjort 28-29 starter på ca 3 år. Så han behöver ut och miljötränas mer och få lite mer klasser i kroppen. Jag är i alla falla supernöjd med honom han gjorde allt han kunde idag, sitter bara ett pucko på ryggen i bland ;P


Kommentarer
Postat av: sara

sv. Typ! Pinsamt..



Grattis!

2011-03-08 @ 20:02:38
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: linnea

grattis :)

2011-03-18 @ 14:43:16
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0