Rosetter

Om det är något jag är så är jag rosettokig!! Älskar att får rosetter, därför tänkte jag göra ett inlägg om rosetter som betyder lite mer för mig, eller som bara är lite extra fina ;)


Gehänget från Storbyn är någonting många av mina kompisar ville ha och även jag :) Lyckades till slut få ett på den näst sista starten jag gjorde i Storbyn med Hook. Åhh ibland saknar jag ponnytiden lite älskade verkligen Storbyns lokala meeting på sommaren. Minns att LC dagen innan var det nästan 70 startande D-ponnyer. Herregud vilken stor tävling det var för att bara vara lokal!

Första vinsten ihop med Hookis. Vann en LC med ca 0,5 sekunder över min klubbkompis Louise.

Den här rosetten går nog både under fina och betydande. Kom två i en LB på nationellt meeting. Var supernöjde med rundan och Hook gick jättebra. Extra rolig var prisutdelningen. Dom sex främsta fick ställa upp sig utanför och så satte dom på oss rostterna. Därefter ropade speakern in oss 1 & 1, 6:an fick gå in först, sedan 5:an osv. Tanken var väl att vi skulle skritta eller typ trava in. Men vi var ju ponnyryttare så det blev lite halvrace in på banan. Var ju ganska långt mellan insläppet och där vi skulle ställa upp oss så dom flesta galopperade bort. Sedan var det ju som en vanligt prisutdelning men riktigt roligt att dom gjorde det lite annorlunda :)

Min sista placering ihop med Hook. En LA klass, slutade även fyra på DM i och med det. Var jätteglad över det, men vissta hade det varit roligare att avsluta med en DM-medalj, endast ett nedslag från brons... Attans

Nån som minns Hästival? Kvalade tyvärr inte in till finalen eftersom jag inte var och tävlade så ofta i Gävleborg. Men under finaldagen var det ju flera klasser så jag åkte dit och vann man en klass under den dagen fick man en Hästivalrosett. Vann LB:n, var en riktigt bra dag för jag var även 3:a i LC den dagen. Synd att dom inte fortsatte med det, tyckte att det var riktigt roligt att tävla där.

Tråkig vit rosett men betyder väldigt mycket. Min första placering i LA med Hook. Och ett riktigt bra avslut på ett meeting som började kasst. Jag vägrade ut mig i en LC. Sedan gick det bara bättre och bättre och i slutändan fick jag 2 placeringar och var 0 i 3 starter av 5.

Ytterligare en som kanske inte ser så kul ut. Hade haft några riktigt dålig tävlingar ihop med Hook. Men under BoRS meeting började det släppa och jag lyckades komma 8:a i en LA. I riktigt bra motstånd. Var jättestolt för jag slog ett par riktigt bra ryttare, dessutom var det riktigt bra ryttare placerde före mig också. Tex. vanns klassen av Alexandra Björklund/Mr Magic Boy om någon minns dom.

Fiiiiiiin röd rosett. I och med den här placeringen var jag kvalad till MSV B

Avestas fina rosett. Tror inte att dom har dom här rosetterna, men jag kan ha fel. Synd i så fall för dom är riktigt fina. 12:e plats i 1m på deras sommarmeeting med Mary fick jag den här för i alla fall.

Sista placeringen ihop med Mary, tjejens sista rosett någonsin. Många upp och ner periorder hade jag med henne, mycket pga hennes brunst, men på slutet av hennes spatt. Som ingen hittade förän ca 6 månader senare. Men den här rosetten var jag så himla glad över, kändes som att vi var på g igen. Tyvärr hade jag fel, men men hon hade ju ont och shit happens. Hon var en riktig kämpe i alla fall.

Har ju inte blivit så mycket Clear Rounder på Hook och Mary, men desto fler med Totte eftersom han behöver ut och få rutin på tävlingsbanorna. Något som jag tycker är fruktansvärt trist är dessa blå/vita, vita och lila/vita. Däreför är det lite extra roligt när klubbarna lägge ner lite tid på lite finare CR rosetter. Här är dom finaste Tottis fått

Tottes första riktiga placering!! Riktigt roligt, en 5:e plats i 1m vart den första han tog. Nu hoppas vi på många fler! Han verkar ju gilla 5:e platser, på 4 placeringar är 3 st 5:e placeringar haha

Kommentarer
Postat av: Anonym

Storbyns-meetings var så himla roliga! Jag var ett pet från det där gehänget ett år. Grrr! Minns det fortfarande, fast det var typ 2002.



Hästivalen var superskoj, har två sådana rosetter som också ligger varmt om hjärtat. Extra fina! :)

2011-07-10 @ 23:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0