Nått stopp för mycket

Var och tävlade i går, är lite delad i resultatet. Är både nöjd och missnöjd. I 1m var jag jättenervös, var jättemånga i klassen innan som stannat ut sig och så. Totte är ju inte så jättetittig på hinder men senaste ute tävlingarna har han ju stått emot en del eftersom han är tittig på omgivningen. Men hade ju egentligen inte behövt oroa mig för han var inte ett dugg tittig. Fick ett jättebra språng på ettan, över tvåan fick jag ett litet konstigt språng eftersom han i upphoppet blev tittig på det (låg ett par höbalar under hindret). Var ganska nervös för den linjen (höblarna sedan 7 galoppsprång fram till mur) men var ju inga som helst problem. Hoppar sedan nästa linje och tänker att nu är det bara 3 hinder kvar. Stort misstag eftersom jag slutar rida och inser försent att vi kommer komma dåligt in i kombinationen och får lite panik och driver iväg honom. Så han har ju inte en chans att hoppa. Tar sedan o´m och avslutar banan hur bra som helst. Så fruktansvärt irriterande!
Till 1,10 kåndes han lite matt, men inte så farligt. Var lite velig först om jag skulle rida den eftersom det var så himla varmt (ca 27 grader). Men jag gick in och han kändes fin på framhoppningen. Men känner inne på banan att runt hinder nummer 5 börjar han bli trött. Grejen är också att jag är värdelös på att klara värme så där börjar jag också bli trött, men får bra språng på femman och sexan. Sedan är det bara 2 hinder kvar och tyvärr stannade han på näst sista. Både han och jag bar trötta och jag orkar inte riktigt, tar om det och då hoppar han och sedan stannar han på sista också. Men hoppar det fint när jag tar om det. Lite synd för det var ju nära att vi nollade, men kände på slutet att han var lite matt i sprången och som sagt hade jag varit lite piggare hade jag säkret lyckas klämma över honom. Men men det är ju som det är, och om man bortser från stoppen i båda klasserna så hade jag i princip bara riktigt fina språng och vi låg aldrig dåligt. Så det känns ändå som att vi är på gång, hoppas bara att det lossnar på riktigt snart!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, att tävla i den värmen är hemskt efter ett tag!

2011-06-06 @ 00:41:12
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0