Efter en månads förkylning...

... har min kropp hamnat i nån sorts dvala, eller nått. Har varit helt slut i 3 dagar nu. Var hemma från jobbet i Torsdags för jag hade så jäkla i ont i ena bihålan. Så var in till vårdcentralen och fick lite avsvällande tabletter och en bättre nässpray utskriven. Så nu har jag börjar bihålan bli bra i alla fall och förkylningen börjar ge med sig. Men jag har sovit hur mycket som helst sedan i Torsdags. Men är ju ledig ända fram tills Tisdag eftermiddag så har ju ett tag kvar på att vila upp mig.

Tränade i alla fall för Fia i onsdags. Han har ju gått lite småknackigt. Har ju blandat riktigt fina rundor med några riktigt dåliga rundor den hät utomhussäsongen hittills. Så Fia hoppade upp på honom och red honom i början av träningen. Och jäklar vilken fart hon fick på honom! Det som har hänt är ju att jag har slarvat med markarbetet (dumma dumma mig, så jäkla onödigt!!) Vilket gjort att han kommit tillbaka lite i sina gamla vanor där han går och spänner emot och inte kommer till någon ärlig bjudning. Men det är ju inte jämt, men som sagt resultaten har ju varit väldigt varierande dom senaste tävlingarna och förklaringen var ju ganska enkel. Skönt att veta, men samtidigt så kunde jag ju undvikit det hela med lite med diciplin på mig själv. Krånglade lite i början av hoppningen när vi kom igång. Men när jag sedan började slappna så fick jag en helt annan ridning! Då gick det verkligen super, hittade verkligen den ridningen jag försökt hitta så länge. Där jag sitter lugnt och håller om och väntar in hindrena i stället för att stressa fram till dom. Nu¨ska jag kämpa på lite under sommaren, kommer nog åka hem till Fia lite och trimma där också. Blir ju ett litet uppehåll efter Borlänge i tävlandet. Ca 1 månad kommer jag inte tävla på. Så då får jag ju lite tid att trimma till honom igen. Desstutom var jag och mamma till AUboise och köpte nya rullsporrar.  Fick låna Fias förra året och det hjälpte mig jättemycket. Så nu har jag ett par egna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0