På rätt väg...

Idag åkte jag till Avesta och gjorde en start i 90. Stoooooooor skillnad sedan Orsa där han knappt ville hoppa.
Var kanonfin på framridningen. Svarade bra framåt och var enkel att korta och länga, dessutom otroligt avslappnad och lyssnade bra på mig. På framhoppningen blev han lite mer spänd och försökte lägga tungan över bettet. Men hoppningen funkade ganska bra, försökte 1 gång att bara stå emot på oxern som han har gjort tidigare, men då trök jag på honom och då släppte det. Vart kanske lite stressat på framhoppningen eftersom han höll på att tjafsa med bettet. Vilket jag stressade lite över och vart lite forcerad i ridningen.
Sedan inne på banan vart han spände när vi kom in. Men travade runt lite och galopperade lite. Kände att sista långsidan jag galopperade ner innan jag fick startsingnal släppte han verkligen. Kom ner i formen och ryggen kom upp och galoppen blir hur fin som helst. Och som jag fick till det till 1a!! Han går i en stor fin galopp där han bär sig bra, är avslappnad och går i form och sedan bara är det att sitta still och hålla om och låta hindret komma till en. Så han hoppade 1-3 jättefint. I svängen till fyran började han försöka lägga tungan över igen och jag vart lite stressado ch drev fram honom och skar av svängen alldeles för mycket. Men hoppade gjorde han utan att tvecka men bommen ville tyvärr inte ligga kvar. Jaja rider man dåligt, blit språnget dåligt och då kan ju en bom rulla ner ganska lätt. Sedan till 5:an tappade jag ridningen lite och fick lite bråttom på den och även på 6:an. Men Totte var verkligen med på ALLT och gick av stort utan att tveka! I sjuan var jag helt ur balans eftersom jag hamnade lite efter i språnget på 6an och dessutom tog han i för allt han var värd så han hoppar en även lite ur sadeln. Men jag behövde bara vara lite bestämd så hoppade han den hur lätt som helst också. Så 4 fel vart det! Verkligen skillnad mot hur han har varit den senaste månaden!
Så fort vi har legat lite stort eller det helt enkelt inte har passat honom så bara bromsar han sig på hinder och stannar för minsta lilla. Men nu har vi verkligen kämpat med att få honom avslappnad och bära sig mer i galoppen och det verkar ju som att det börjar ge utdelning nu!


Kommentarer
Postat av: Hanna

härligt att det går framåt :)

2011-07-29 @ 16:13:32
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0