Hook - Underbar och älskad av alla

Som sagt igår var ju jag och hälsade på världens mest underbara ponny som finns. Min älskade Hook!
När jag var 15 hittade jag honom. I Mora, han hade allt, superfin färg, var världens snällaste och gjorde allt som jag bad honom om. Han ställde upp på allt och rättade mig när jag gjorde fel. Var världs snäll att hantera och helt enkelt en perfekt första tävlingsponny!
Han fick så otroligt mycket beröm av alla jag tränade för och alla var jätteförtjusta i honom. På min första tävling någonsin kom vi 5:a i LC och hade 8 fel i LB. Haha vi hade noll koll när jag började tävla. Mamma tyckte att jag skulle starta LC-LB för vi hade ju en så bra ponny. I dagsläget kanske man skulle ha börjat på LD med tanke på att jag aldrig tävlat förut. Men han var ju så duktig, i LB var det ju helt klart mitt fel, la han helt fel på första så han rev och sedan la jag en volt innan 2:an. Men resten hoppade han klockrent. Och andra tävling jag red på honom kom vi 2:a i LB. Sedan rullade det på. Mellan mars-Augusti var vi placerade på varenda tävling. Därefter blev det typ varannan. Så efter mitt första tävlingsår hade vi plockat i hop 25 rosetter. Var placerad tom reg. LB och var med och vann division 2 (var med i tv omg. och var dubbelnolla i båda) och deb. LA med 16 fel.

Totalseger i division 2. Haha Hook och Bubblan (gulingarna) står väldigt snyggt;)

Vårat första meeting i Storbyn, var felfri CR LC, 2 & 3:a i LC och en 6:e plats i LB blev det.

Tävling på Tunet jag matchar fint med grått schabrak och grön luva haha. Men vann LC:n gjorde vi

Andra året, var vi med och vann division. 1 Denna gång red jag alla 3 omgångar och var nolla i samtliga. Plockade även lite placeringa i LA.

Fyra reg LB i Ludvika

Klassen efter vann vi Div. 1 och kvalade till elitserien. Lina på den lilla gula ponny har också tävlat Hook :)

Andra året i Storbyn var ett riktigt kanonmeeting. 1 & 2:a i LC. 2 & 10:a i LB. Alltså fyra placeringa på fyra starter

Sedan kom vi då till vårat sista år. Gjorde en hel del bra tävlingar och några riktigt dåliga. Var ett ganska ångestladdat år. Då jag ville prestera så bra som möjligt, dels för att jag ville avsluta med bra resultat och dels för försäljningens skull. Men tog ytterligare placeringa i LA, red elit som inte gick så bra haha och provade en Msv B, vi klarade första hindret galant, vilket jag var överlycklig över och glömde bort 2:an haha. Fick lägga en volt och hoppa 2:an och sedan fegade jag ur till trean. Så det var den debuten, men lycklig var jag ändå! Dessutom så kom vi fyra på DM!

FaRS elitlag -04

Inför hemmatävlingarna på Lugnet. Slutade 5:a i LA


Fina Hookis med fina rosetter, fyra i LA klassen och 4:a i DM klassen. Våran sista placering tillsammans.

Avslutningsvis hade jag tre fantastiska år med denna ponny och samlade i hop 52 rosetter med honom. Inte dåligt, men han var en klockren ponny upp till LB och en riktig speedponny. Däremot så var han lite 4-8 felare i LA.
Tog ett tag innan jag fick honom såld. Så Lina tävlade honom som sagt en tävling på våren -05. Så otroligt duktiga var dom. Lina hade en C-ponny innan som hon tävlat upp till LA. Hon hoppade Hook en gång innan tävlingen och hon fick välja helt själv vilka klasser hon ville hoppa. Det enda hon inte tänkte på var att LB var ju högre med Hook än med hennes C-ponny så hon tyckte att LB var jättehögt när hon kom in på banan. Dessutom var det så dåligt underlag ute så man fick inte hoppa fram alls. Utan endast hoppa fram en gång på 1:an när man kom in på banan. Men hon gjorde det så bra och var 0 i LC och endast ett nerslag i LB!
Därefter skickade vi ner honom på försäljning i Skövde. Han stog där i sex veckor innan han blev såld och under den tiden hann Hook med att vinna en LB.
Så hamnade han hos Anna, där han vann i massor. Har hur mycket segrar som helst upp tom LB med henne. Placeringar i LA och debuterade Msv B med 12 fel. Men hon ägde honom bara i ca 1,5 år då hon tyckte att han inte rikitigt räckte till för Msv och det var det hon ville satsta på. Så kom det sig att han såldes upp till Umeå till världens gulligaste familj!
Tyvärr fick inte Sofia lika mycket tid med honom då han blev halt efter ca 1 år med henne och var det sedan från och till i ca 1,5 år. Men placeringar upp till LB fick dom och blev klubbmästare på Umeå RF antingen 2007 eller 2008, vilket han dessutom blev ihop med Anna på Skultorp 2005.
Så kom det då ett mail i December 2009 till mig och Malin (som jag köpte honom av) om någon av oss hade möjlighet att ta honom. För dom hade inte plats för honom längre. Tyvärr hade varken jag eller Malin plats eller tid då att ta hem honom. Jag grät verkligen hela kvällen över det, för det var min stora dröm när jag såde honom att en dag kunna köpa tillbaka honom. Och nu vart jag till och med erbjuden att få honom gratis. Men allt löste sig så fint så Malins kompis kunde ta honom. Så nu står han där i Mora och är en glad pensionär och gör alla människor lycklig. För hittills har den hästen inte lämnat en enda ägare oberörd. För alla har vi varit övernes, en sån ponny som Hook finns det inte många av. Vad som är så speciellt med honom är det ingen som riktigt vet. Men alla vi har känt att vi har aldrig haft en häst som honom!


En glad pensionär 19 år gammal

Kommentarer
Postat av: emma fors

som tur finns det många andra fina hästar att titta på nu, min favorit är malins räven(fuxen), så himla läcker! Någon jag hoppas kommer få hänga med på storbanorna sen :) Sen tycker jag om Winningmood!

2011-07-18 @ 23:50:32
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Lamia / Hästblogg

Han är så fin :) brukade träna samtidigt som Sofia på URF

2011-07-19 @ 16:54:53
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0