Duktig häst

Var hem till Fia idag och red för henne. Totte var superfin! Fia red fram honom lite först och fick honom att jobba igenom liten och slappna av i ryggen eftersom han går och spänner emot så mycket. Därefter fick jag hoppa upp och jobba mycket galoppjobb. Fokuserade mycket på att förbereda honom för förvänd galopp. Vilket är målet. Så fick göra små serpentiner och hålla kvar han i samma galopp hela tiden så han inte skulle byta. Var kämpigt eftersom han är så jäkla kvick på att byta, men ett par gånger gjorde han det riktigt fint. Dessutom var han riktigt fin i galoppen, jätteavslappnad och han var verkligen framför mig hela tiden. Nu är det bara att jobba på.

På Söndag ska jag göra något riktigt roligt! Något som jag velat snart i ett helt år men det har inte blivit av pga olika anledningar. Men på Söndag blir det av och det ska bli så himla roligt! Kommer kännas bra ända in i hjärtat är någon/något som jag saknat i väääääääldigt många år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0