Ridhuset

Var som sagt iväg till ridhuset igår med Tottekillen. Gick hyfsat. Vart lite stressat eftersom vi vart lite sena iväg och innan klockan sex var jag tvungen att vara ute eftersom hundkursen började. Så det vart ca 30min ridning. Red fram honom lite och gjorde lite öppna som han gjorde superbra! Tänkte att jag skulle träna lite mer på det eftersom han blev så tjurig för Fia när vi gjorde det. Men igår gjorde han det kanon protesterade ingenting! Galoppjobbade honom lite lätt och sedan hoppade jag tre cavalettis med 12,5 m mellan varje och försökte rida på 3 jämna galoppsprång. Gick ganska bra. Hade ju inte riktigt med tid att sitta och nöta det och Totte hann inte riktigt få någon riktig vilopaus mellan framridningen och den lilla hoppövningen så han vart lite hängig i bettet Men samtidigt hade han bra med bjudning. Enda problemet är att jag är inte tillräckligt stark än för att hålla igång hans galopp jämt. Han jobbar ju som en galning hela tiden och gör det jobbigt för sig själv och jag orkar inte riktigt hålla igång honom jämt. Men ska prata med Hannas mamma nästa vecka om dressyrträningarna och få lite mer hjälp där.

För övrigt tog jag hoppövningen från boken: Övningar och banor för hästhoppning av Hanna Mauritzon. en jättebra bok med massor med övningar och banor. Köpte den på www.adlibris.com kostar 104:-

Övningar och banor för hästhoppning

Kommentarer
Postat av: Abelmaja

I love this page.

2011-05-09 @ 13:08:54
URL: http://abelmaja.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0