Markarbete

Igår var jag iväg på markarbetsträning för Fia. Gick superbra! Började med att rida utan stigbyglar i trav och gjorde volt i ena hörnet, därefter skänkelvikning på långsidan, sedan volt igen och trava bommar på andra lång sidan. Gjorde det ett par ggr i båda varven. Sedan fick vi ta stigbyglarna och sedan stå i lätt sits över bommarna och i en av volterna. Sög ganska bra på benen :)
Sedan travhoppade vi ett kryss och skulle sedan gå ner till skritt mellan två koner. Måste träna mer på min balans och sits i travhoppningen, avsaktningarna är inga som helst problem, men min sist finns mycket att göra åt.
Övegick sedan till övningen jag gjorde förra helgen med linjen med 3 hinder med 12,5m mellan varje. Red igenom det på tre ett par gånger sedan red vi på 4-3. Det funkade superbra! Däremot var det svårare när vi skulle gå tillbaka till att rida 3-3 igen.
Avslutade med att hoppa en oxer med bom framför. Gick superbra och fick hoppa två språng på 1,10. Jäklar vad han hoppar! höll på att hoppa mig ur sadeln på 1,10. Duktiga lilla Totte, kan säga att jag har en rejäl träningsvärk idag!

Kommentarer
Postat av: Lina S

SV: Ja precis. Kanske om de varit typ blå med två färger på skoningen, men verkligen inte som tävlingsbyxa

2011-01-31 @ 11:21:49
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0