P&J

Ja vad ska man säga. Gick väl inte riktigt som jag tänkt mig igår. Gick absolut inte dåligt egentligen. Men jag klantade till mig lite bara. Var nog lite för nervös inför det hela med 1,10 så fokuset låg helt fel. Dessutom fick mamma vara speaker och när jag behövde hjälp ut med min häst fanns det ingen att ta över. Vilket innebar att vi fick springa runt och leta reda på någon. Så Totte kom ut alldeles försent. Så dålig framridning och fick igång Totte dåligt. Eller, pigg var han, började stutsa fram i galopp när vi kom in på framhoppningen. Men jag han inte rida igenom honom ordentligt så han vart lite springig och fick lite falsk bjudning. Vilker medför att jag kommer in i mina gammla mönster och bara sitter och fipplar och grejar och bromsar= att vi kommer fel på hindrena. Istället för att bara sitta still och hålla om. Så kommer in på banan och Totte sticket på sidan på 2:an. Helt och hållet mitt fel 1 & 2:an låg på böjt spår och Totte drar på rakt fram efter ettan vilket jag noterar och är alldles för slarvig att visa honom vart tvåan var. Så jag tror inte alls att han var med på att vi skulle hoppa det hindret. Trean gick sådrä sedan sa Fia till mig att galoppera på bättre och resten av banan gick hel ok. Bestämde att jag skulle hoppa en vända till på 1m.
Gick sedan upp på framhoppningen igen, rejält förbannad på mig själv och rider ett varv och försöker hitta en bra galopp och hoppar sedan räcket en gång till HUR BRA SOM HELST! Var verkligen ett perfekt språng och hade ju inte alls tänkt på att Lisa hade börjat hoppa fram till 1,10 så jag hoppade räcket på typ 1,05-1,10 någonting utan några som helst problem.
Går sedan in på bana och får till en jättefin runda! Bara framåtlägen och backar nästan ingenting alls. Vilket jag kanske skulle behövt gjort lite eftersom vi fick lite trångt på alla distanser. Men jaja, känns skönt att jag kunde ladda om på bara några minuter och förbättra min ridning till 100%. Förr hade jag aldrig kunnat ordnat upp det, men nu klarar jag det. Men kan fortfarande inte låta bli att vara förbanna på mig själv, kan ju sååååå mycket bättre än första rundan och Totte som inte stannat sedan augusti förra året. Jaja bara att ta ny tag och ta med sig runda nr 2, där jag red precis som jag ska!


Bästa Totteman, om bara inte matte klantar sig så är allting klockrent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0