Ibland går tiden segt

Speciellt på fredagar Ringer på rätt bra, men känner mig ändå uttråkad. Kan man lika gärna varva med lite tjuvlyssnat.se hur kul som helst! Blir i alla fall på bättre humör, speciellt sedan det visade sig att jag nu är tvungen att byta tempgivare i alla fall på bilen (lampjäkeln började ju lysa igen).

Några roliga tjuvlyssningar: 

Två pojkar ~6 , åker ner genom att stå i pulkan. Pojke 1 råkar trilla, slår sig och börjar gråta.
Pojke 2 (argt): Så där får du INTE göra! Då får du inga brudar!




Ikea, Malmö

Ett par ~25 går runt på bäddtextilavdelningen. Killen hänger på kundvagnen och ser uttråkad ut medan flickvän letar efter saker till sovrummet. Hon hittar ett sängöverkast och tittar menande på sin pojkvän som ser ännu mer skeptisk ut.
Killen: Vad ska du ha det till?
Tjejen (irriterat): Ja, men det är ju ett överkast! Vi har inget överkast till sängen.
Killen (frustrerat): Ja, men vad ska du ha det till?!





En pojke ~5 och en flicka ~6 leker tillsammans.

Flickan: Ska vi leka mamma, pappa, barn?
Pojken: Ja det kan vi väl. Jag är hemma och är pappaledig.
Flickan: Ok bra. Då pluggar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0