Gårdagens dressyträning

Var iväg i går och tränade dressyr för Annika som gick kanonbra!!! Totte var mycket finare den här gången och jag hade jobbat lite mer med min hand och sits. Så allting funkade bättre från början den här gången. Vi jobbade mycket med övergångar mellan skritt och trav för att aktiver Tottes bakben så han ska bli kvick och bjuda mer framåt. Efter ett tag började vi med att ställa dom innåt men vara noga med att dom skulle gå på rakt spår. I galoppen jobbade vi mycket med galoppfattningarna eftersom han har spänt emot och vill inte fatta galopp. Men igår behöve jag bara vara på honom lite extra ca 2 ggr innan han släppte och gjorde superfina fattningar. Så gårdagen var helt klart ett lyckat pass.
Men nu är det uppehåll fram till v.3 och då kan jag nog inte vara med eftersom det är Leif då. Men funderar om jag ska höra med Emma om hon vill hjälpa mig. Hon är superduktig och nu bor hon ju så nära mamma och pappa också. Köpte faktiskt min första ponny av henne. Har supermycket meriter trots att hon inte är så jättegammal. Har på ponnty ridit SM i fälttävlan, Msv hoppning och har vari reserv till EM i ponnydressyr. På storhäst har hon inte tävlat lika mycket men breeders har hon ridit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0