Annika träning

Har ju inte hunnit skriva någontin om dressyträningen i Onsdags, hinner inte ritigt med allt just nu. Hursom träningen gick väldigt bra i all fall och jag fick supermycket hjälp av Annika. Vi tränade mycket på att ha honom framme och vi ändrade lite på min handställning. Jag vill ju gärna sitta och tjuvhålla i honom lite. Var lite konstigt kändes ju som att man släpper stödet, fast jag vet ju egentligen att jag bara lättar i handen. Han blev riktigt fin till slut och kom verkligen fram till bettet och gick i en riktigt fin form. I galoppen jobbade vi mest med övergång mellan galopp och trav. Han blev jättetjurig när jag ville fatta galopp eftesom han tyckte det var supderduper jobbigt att göra det från den formen han gick i. Men på slutet började fattningarna sitta riktigt fint. Jag är jättenöjd med träningen och var kul att rida för Annika igen var ju som sagt länge sedan jag gjorde det. Nu ska vi satsa vidare på dressyren så ska vi försöka oss på någon start nästa år.
Annika var då väldigt förtjust i Totte och tyckte att han var så himla mysig och hade så snälla ögon haha lilla buskillen han charmar dom flesta. Dessutom så tyckte hon verkligen att jag skulle starta dressyr på honom innan någon annan tog honom haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0