Lite regn är väl aldrig fel?

Så kom den där dan man har längtat lite efter, den dan då det regnade. 2 veckor av semestern tog det innan den kom! Men idag fick jag ligga inne hela dagen och titta på True Blood utan att någon klagade, eller kände ångest själv för att man mååååste vara ute för det är ju så fiiiiint väder. För ja efter 2 veckor med kanonväder är det ganska skönt att ha en regning dag. Dessutom åkte Stockholmarna hem igår så idag var det ju extra lugnt och skönt ;)

Däremot var regnet inte uppskattat när jag skulle ut och rida. Speciellt inte av Totte, precis när jag satt foten i stigbygeln och skulle hiva mig upp tvärvänder herrn och är på väg in i stallet haha! Sedan var han helt galen på åkern. Tänkte trimma honom lite där och ja det gick ju sådär... Totte var helt vild och det enda han ville var att få galoppera. Så efter lite diverse bockningar, stå på bakbenen träning och bakut sparkar fick jag någorlunda ordning på honom och jäklar vad fin han var! Lät honom sedan galoppera över åkern och ja, min häst hade frambenen någonstans uppe i hakan när han drog iväg. Måste erkänna att det är en ganska härlig känsla endå :)


Kommentarer
Postat av: ylva

härlig bild =)

2011-08-08 @ 12:16:25
URL: http://ylvaaek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0