Linda Heed

Igår hade jag och Anna en heldag i Rättvik. Var och kollade när Linda Heed hade träning, såg två av grupperna. Alltid kul och lärorikt att kolla på träningar när det kommer någon bättre såhär. Ännu roligare var det när hennes träning delvis också gick ut lite på att man inte skulle greja så mycket utan sitta still och rida fram till hindrena, precis på det sättet som jag försöker lära mig nu med Totte. Det låter ju så otroligt enkelt men det är ju så himla svårt, jag har ju en liten tendens till att stressa och dessutom känns det som att jag inte har någon kontroll om inte jag får ta mina 18 halvhalter (vilket är nästintill helt onödigt på Totte eftersom det krävs max 1-2 på honom). Därefter hade hon lite senare en liten föreläsning om hur hon tränar och tävlar sina hästar och lite sådant. Alltid intressant att lyssna, extra kul att hon la sin träning mycket utomhus på åkrar och skogen och inte bara gjorde allt arbete inne i ridhus och på ridbanan.


Kommentarer
Postat av: Elizabeth

Glöm inte svara på fredags frågan =D

2011-08-19 @ 08:33:21
URL: http://dressageforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0