Gårdagens hoppning

Har haft lite dåligt med tid att skriva, men igår som rubriken säger var jag i väg till Sveden och hoppade med Totte. Träningen var inställd men Fia skulle dit och hoppa lite själv så jag åkte dit så hjälpte hon mig medan hon hoppade Silje. Hur fin var inte Totte då? Jo superduper fin!! Började redan gå kanonfint medan jag red fram och var pigg och alert och klev på framåt jättebra. Inledde sedan med att travhoppa på en oxer ett par gånger. Därefter hoppade vi oxern åt andra hållet i galopp och där kunde jag verkligen bara sitta och vänta ut hindret hur härligt som helst! Red sedan en linje på ca 28 m med två räcken där jag skulle rida på 8 galoppsprång. Sedan hoppade vi igenom en 3-kombination. Avslutade sedan med att hoppa en liten bana med 5 hinder och 7 språng. Hoppade den 2 ggr och jäkla vilka språng han fick till ibland, när jag får till en bra galopp och vågar lätta med handen ordentligt så att han verkligen får hoppa igenom kroppen! Var verkligen en helt annan känsla i hoppningen igår och det känns verkligen som att vi tog ett jättekliv framåt igår!
Fick en jättekort film (då en minneskortet i digitalkameran bestämt sig för att spärra sig själv och extra kortet har typ världens minsta minne), så synd också att det är nästan dom sämsta sprången på hela träningen som kommer med. Dessutom så blir minnet fullt precis när han ska hoppa oxern i 3-kombinationen som han hoppade helt fantastiskt. Men jaja en liten filmsnutt ialla fall är ju bättre än ingenting ;)


Kommentarer
Postat av: sonntags, en hästblogg

Stiligt! Hur högt där det?

2011-08-11 @ 21:38:35
URL: http://sonntags.blogg.se/
Postat av: Fanny & Sofie

Fint ridit !:)

2011-08-11 @ 22:09:45
URL: http://vildcheyernaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0