Dagens ridpass

Idag bestämde jag mig för att jobba lite dressyr med herr Eliott nere på bana. Gick inte dåligt men var inte riktigt nöjd heller. Alltså för lite drygt en månad sedan hade jag tyckt att han hade gått fantastiskt, men nu ja han kan bättre. Men det är klart alla har vi dåliga dagar ibland. Han gjorde superfina travökningar snett igenom så dom var jag nöjd med. Dessutom gick han superbra när jag jobbade serpentiner också. Lite tjafsig i galoppen och försöker ställa sig när det blir jobbigt. Förut försökte han ju lägga tungan över bettet för att komma undan, men nu har jag satt på honom remmen och då funkar inte det så då försöker han ta till bakbenen i stället. Tyvärr vet han inte att hans matte har haft mycket träning från Marypär som tillbringade 25% av sin tid hos mig på bakbenen. Så det är ingen match för mig, dessutom är hans bakbens försök ganska lama i jämförelse med Mary. Jaja, när vi efter lite bråk om vem som skulle bestämma så gav han med sig och började gå bra där med. På slutet gick jag upp i lätt sits och längde på galoppen lite mer och jäklar vilken galopp han fick, dessutom så sänkte han formen rejält vilket var riktigt bra!


Gillar min utsikt från ridbanan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0