Update från igår

Som sagt som det syntes från bilden från igår gick det riktigt bra!

0,95: Var ganska nervös inför den här tävlingen eftersom jag har haft min knäppar på 2 av de 3 senaste tävlingarna jag varit på där jag varit alltför taggad och bara velat vinna. Men nu var Fia där i alla fall och gick banan ihop med mig och hjälpte mig dessutom på framhoppningen. Försökte bara fokusera på dom 7 hindrena i grunden och inte tänka längre än så och det gick ju riktigt bra! Omoppningen flöt superbra! Fick till en jättebra sväng mellan 2:a och 3:e hindret, vart nästan förvånad själv hur bra jag fick till det. Red inte på så jättemycket utan snävade mycket bara och det visade sig vara bra eftersom jag gick in på en 2:a plats och slutade 2:a. Hon som vann har tidigare ridit 1,30 på den häste och jag vet att hon brukade vara riktigt snabb i omhoppningarna när hon red högre och vann ganska mycket så jag kände mig riktigt nöjde med att bara var 0,5 sekunder efter henne.

1,00: Försökte ha samma tänk i 1m, var inte lika nervös som jag var i klassen innan, men man vill ju alltid att det ska gå bra. Dessutom hade Fia åkt hem så mamma fick coacha lite istället :) Grunden gick jättebra och i omhoppningen valde jag att gå utanför mellan 1-och 2:andra hindret, för att sedan snäva lite mer på slutet. Tycker att det var en bra plan endå, slutade femma på det och dom 4:a som kom före mig gick alla innanför. Men tycker att det kändes som ett bra beslut och Totte visade ju bra i 95 att han kan svänga ganska bra. Men han behöver lite mer styrka för att få det där lilla sista i omhoppningen, men jag tror att han kan bli en riktigt bra speed häst när han blir lite starkare och får lite fler omhoppningar i kroppen. Han har ju bara gått 3 omhoppningar innan den här helgen.

Så helheten kan jag ju säga att jag är superduper nöjd med resultatet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0