Hoppträning

Var ju iväg igår och tränade för Fia som gick bra! Förutom att jag åkte av på framridningen haha. Vi höll på och korta och längde galoppsprången och alldels i början när vi skulle börja korta dom brukar Totte tjura innan han lossnar. Så nu gjorde han någon slags bakutspark, samtidigt som han helt plötsligt fick syn på något jätteläskigt inne i hörnet så han gjorde något hopp samtidigt. Höll på att ramla rakt i väggen men lyckades nästan knuffa upp mig i sadeln med hjälp av väggen, men då blir ju Totte såklart rädd för det och hoppar in mot mitten så jag åker av. Så återigen fick jag roa Fia lite. Gjorde sedan två små övningar där vi fick träna på att svänga. Därefter hoppade vi bana på 11 hinder. Första halvan gick lite sådär, hade lite dålig galopp och lade in något extra språng på nån distans. Men sedan efter 5:e hindret vart jag förbannad på mig själv och började galoppera och sista halvan av banan gick riktigt bra. Fick sedan hoppa om 1-5 och galoppera lite bättre och då gick det riktigt bra! Banan låg på ca 1m, nått enstaka på 1,05-1,10. Bara jag galopperar så går det ju bra och Totte sköter sig ju jättefint hela tiden, stackarn gör ju bara som jag säger :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Kikar in :)

2011-04-01 @ 14:27:31
URL: http://teampf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0