Tävlings update

Tävlade i lördags i världens skitväder!! Ösregnade nästan hela dagen förutom faktsikt när jag var inne på bana och hoppade. I 90cm var det helt uppehåll och i 1m duggade det bara lite.
Gick i alla fall super! Var felfri i 90, men det var en stilhoppning så fick ihop 54,5 poäng och det räckte till en delad femteplats, inte allt för långt från ettan som hade 57p. Däremot känner jag mig lite irriterad på denna stilhoppning. Tycker artt det är en bra idé med stilhoppning och att det ska få folk att bli mer engagerade i hur dom rider och inte bra raca runt. Därför var jag väldigt nyfiken på mitt proktokoll. Snacka om att jag blir besviken när jag får det och har EN enda kommenter på TIO olika bedömingspunkter. Det enda som stod var att jag skulle ha en lättare sits, hade 8 på sisten. Hade 7,5 på handen var det för mycket begärt att skriva en lite kommentar där om vad jag ska förbättra? Domaren måste ju tänka att allas strävan ska vara att få 10p rakt igenom, kan man inte skriva lite kritik då vad man ska förbättra? och kanske någon liten uppmuntrande kommentar och vad som är bra typ som ett dressyrprotokoll. Alltså hur ska dom mindre barnen förstå vad som ska förbättras om ingen talar om det utan bara ger dålig poäng? Nej jag har inget behov av att höra hur duktig jag är osv men jag anser att dom kan skriva lite mer utförligt annas är det ju ingen mening med denns stilhoppning.
Jaja ärevar fick lilla Totte vara med på och oj vad taggad han blev haha.

Sedan var det dax för 1m, kände redan på framhoppning och han var lite trött. Men det funkade bra ändå och lyckades tagga upp honom lite. Så uebbelnolla blev vi :) Tyvärr räckte det inte till placering kom på 8:e plas och det var 7 placerade. Så typiskt var typ 3:e sista som knuffade bort mig också. Men jag är jättenöjd ändå både med min ridning och med Totte han var verkligen superduktig! Om två veckor blir det våran hemmatävling regional 1m ska det hoppas där!


En gammal bild från Mora för ja vi glömde kameran IGEN...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0