Tävling i Säter

Efteranmälde mig till Säter idag, hoppade 90cm först och fick ett litet onödigt riv. Han gick kanonfint hela banan, men var lite tittig. Men på slutet släppte han efter lite och började bjuda till rätt rejält, så på näst sista drog han på och jag skulle ta en halvhalt. Tyvärr så tog jag tag lite för mycket på honom så han saktade av till trav och lyckades klämma in ett galoppsprång innan han hoppade av som blev alldeles för nära. Synd på en så bra runda.
Efteranmälde mig sedan till 1m, var jättenervös och framhoppningen var ganska tung och tyckte till 90 att han bara grävde ner sig och fick ingen känsla alls där. Men till 1m var det inte lika tungt och så hjälpte Fia mig lite på framhoppningen och han hoppade kanonbra. Var först ut i den klassen och som han hoppade lilla Totte! Var lite spänd när jag kom in, men Fia sa åt mig att galoppera riúnt lite så han skulle slappna av. Nollade i grunden och rev första i omhoppningen. Känns också lite förargligt, men det låg på linje från sista i grunden och det bjuder ju alltid in lite för att galopper på. Vilket jag gjorde, det som irriterar mig lite är att jag aldrig brukar göra det, eftersom jag har lärt mig att man ska alltid hoppa första omh. hindret som man fortfarande red grunden. Men vart lite ivrig och glad när jag gick till omhoppning och till mitt försvar är det väl en tre år sedan jag hoppade en omhoppning sist haha. Nästa helg blir det 90 och 1m på Falu rk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0