Världens bästa häst!

Var på tävling idag i Svärdsjö. Gick superbra! Till första klassen var det inte så jättebra på framhoppning var fortfarande fruset ganska hårt och lite halt på vissa ställen. Totte blev jättefeg och vågade inte hålla galoppen i svängarna och vågade inte alls riktigt hoppa ordentligt. Vilket naturligtvis gjorde mig osäker. Så hoppade bara nått språng innan jag gick in på banan. Men felfria blev vi i 90cm i alla fall, kanske inte den bästa rundan jag gjort men absolut helt okej. Totte var jättetaggad när han kom in och var jätteframåt. Det enda som inte var så bra var underlaget. Dom la in nytt där i sommras och det är fortfarande lite tungt. Till 1m hade det tinat upp lite mer på framhoppningen så Totte vågade galoppera på lite mer och hoppade mycket bättre. Kände att jag själv blev säkrare också även fast jag samtidigt helt plötsigt blev supernervös! Men dubbellnolla blev vi i alla fall och en mycket bättre runda än klassen innna fick jag till. Slutade på en 5:e plats, så nu har Totte fått sin första placering i 1m!! Han är så himla duktig min underbara häst! Jag äger världens bästa häst!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0