Tävlingsåret 2010

Är väl dax att summer året. Är sjukt nöjd med året som gått. Kom ju inte igång med träningen förän i mitten av april i år pga skorpan efter den inflamerade hårsäcken vägrade släppa. Sadeln skavde ju bort skorpan så det vart ju öppet sår hela tiden. Såret i sig var ju inte så stort, men hade jag ridit hade antagligen såret bli större, så det vasr ju bara att longera honom så gott man kunde. Tävlingarna kom jag inte igång med förän i början av juni. Dessutom var jag superosäker, kände mig helt värdelös på att rida och var livrädd att jag skulle förstöra Totte. Insåg dessutom att Marys sista halvår hade satt sig rejält i mitt huvud. Var ju inte rädd då, men har nog insett att det gick nog på ren vilja att komma runt banorna utan att hon skulle ställa sig rakt upp på bakbenen. Men kände senare på Totte att jag var jätterädd att han skulle börja ställa sig vilket han såklrt inte gör. Han är mycket mer för att bocka haha lilla buskille. Jaja, men jag började verkligen om från början, så min första start i år gick ju i 70 cm. Nu tycker jag att det är superlågt, men när man var så osäker så var det en ganska skön höjd att börja på, speciellt när det nästan hade gått ett helt år sedan jag hade tävlat Totte sist. Sedan har vi jobbat oss uppåt till 1m och varit felfria i flera stycken. Ja nästa hela året har i princip beståt av 0 rundor. Och nu hoppar jag enstaka språng på 1,10. Inför 2011 satsar jag på att starta 1,05 under våren helst inomhussäsongen (om det nu finns någon vill säga) och det stora målet är 1,10 på Dalahoppet i maj. Känns bra att Fia tycker att det är jättebra mål och att jag kan jobba tillsammans med henne mot dom.

Resultaten 2010

70 cm CR: 0 fel
80 cm bed A/A: 0+0 delad 1:a
80 cm CR: 0 fel
90cm: 0 fel
90cm: 0 fel
90cm: 0 fel
90 cm: 22 fel (haha våran enda katastrof runda med två stopp och en massa tidsfel, men som sagt en rejäl träningsvärk var ingen höjdare att tävla Totte med ångrar ju nu att jag åkte men jag tänkte ju inte på det).
90cm: 4 fel
1m bed 2faser (debuten): 0+4
90 bed stillhoppning: 0fel, 54,5 poäng, 5:e plats
1m bed 2f: 0+0, precis utanför placering
1m CR: 0 fel
90cm CR: 0 fel
1m bed 2f: 0+0 5:e plats
1m, bed stilhoppning: 4fel, 48,5p
1m, bed 2f: 1 fel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0