Dalahoppet dag 2

Så var vi igång idag igen då. Klockan åtta började tävlingarna idag. Vart ju en bra start ösregnade verkligen när jag kom upp och höll i sig.... ända till kl 8:00, då det helt plötsligt slutade regna! Hela 1,20 klassen höll det upp, sedan lagom tills vi skulle börja bygga om bana, började det ösa ner regn igen! Sedan småregnade det lite, men som tur var behövde jag bara stå en timme på 1,30 eftersom jag bara skulle stå till kl 14:00.
I övrigt så var alla FaRS:are jätte duktiga! Av sex startande blev tre dubbelnolla och placerade, ytterligare två gick till omhoppning och en hade 4 fel i fas 1.

Åkte sedan hem och red Totte, man känner sig så otroligt inspirerad när man har varit på Dalahoppet och sett en massa rida. Nu känns det äntligen som jag kommit underfund med hur jag ska rida Totte, vilket inte uppskattas av honom eftersom det innebär att han måste ta i lite mer, latmask som han är. I morgon blir det lite sovmorgon eftersom jag inte ska stå på banan alls. Men jag kommer nog åka in och kolla lite, vill ju inte missa 1,50-klassen i morgon!







Vinnaren Karolina Wickman i 1,20


Bästa Dalaplacering blev en 6:e plats och togs av Ida Hallklint

Helena Persson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0