Dalahoppet 2010



Nu drar det igång, Dalahoppet 2010 och återigen kan jag Inte vara med. Jag blir tokig! I nästan sex år har jag velat varit med, två av dom åren har jag varit utan häst, ett år var det SM (när de för en gångs skull gick riktigt bra för mig och Mary) så då var klasserna alldeles för höga och en gång hade jag totalt tappat själfövrtorendet alldels innan. Nu då? Jo har inte tävlat sedan Juli 2009 pga att Totte har haft ett mastodont virus, hovböld etc etc. En massa småfel som man inte har kunnar rått för som gjort att vi nu bara har gjort tre träningar och är långt ifrån redo för att hoppa 1.10. Så jag säger som jag har sagt varje år: NÄSTA år SKA jag vara MED. Får se hur det går med det.

I övrigt är jag nyss hemkommen efter att ha byggt bana och fått god smörgåstårta. Fyra dagar kommer tävlingarna att pågå med lite mer än 1000 starter under dessa dagar. Både Linda Heed och Helena Persson kommer så det är roligt. Dessutom kommer det en häst som jag tittade på när jag skulle köpa storhäst för första gången när det blev Mary och även en häst som jag fick film på sist jag kollade efter häst men som jag tyckte skulle bli alldels för stor för mig. SÅ det ska bli roligt att se. Skirtväder ska det bli, var ju mindre roligt. Jaja nu ska jag äta lite och sedna kolla på True Blood och sedan blir det sängen, halv nio ska jag vara uppe på skidstadion i morgon.






Jobbhindret


Lite överskit över banan från vallen


Jonna rider lilla hästen




hästlastbilarna börjar komma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0