Firat farmor och farfar

Idag har vi varit på staberg och blivit bjudna på lunch. Farmor och farfar hade nämligen sin bröllopsdag i torsdags. I hela femtio år har dom varit gifta! det är helt otroligt! det är nästan hela deras liv, tänk att leva så länge med en och samma människa. För mig känns det ganska overkligt, men det har dom min farmor och farfar, riktigt imponerande :)

Annars har det varit en ganska seg dag, med riktigt fint väder. Men har varit rejält trött. Kan bero på att jag inte sovit så mycket dom senaste dagarna. Skjutsade ju min bror, hans sambo och hennes kompis till dössberget igår. Min älskade bror tvingade mig att köra upp för hela jäkla backen. Var inte det lättaste, backen är skitbrant och låååååång, dessutom är det fullt av fulla människor hela vägen upp och dessutom mycket bilar som ska ner och upp. Lyckades få motorstopp två ggr, men ena gången var det för jag var tvungen att tvärnita. Fick nämingen möte och i samma ögonblir hoppade (eller vinglade) det ut en tjej mitt framför bilen. LIVSFARLIGT!!! Kan lova att jag var ganska förbannad på min bror sedan! Fick hämta dom ganska tidigt sedan för att vara dom. Halv två var jag där och hade nog kommit hem i någorlunda tid om det inte var för att min brors sambo tappar bort sin kompis och vi fick lov att vänta på henne. Tror jag kom i säng runt tre tiden. Fick sedan gå upp halv elva för att hinna ut och rida innan vi skulle ut med släkten. Kände mig defenitivt inte utvilda när jag gick upp. Så nu är det dax att sova, tur att man har fyra veckors semester nu! härligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0