Tävling igen, nolla igen, rosett igen...

Ja min lilla Totteman är så himla duktig!

Var iväg och hoppade en 90cm igen. Han var lite spänd på framridningen men det var lite tittigt runtomkring så jag försökte få honom så avslappnad som möjligt. Sedan när jag kom in i ridhuset vart han jättespänd igen. När jag skulle börja hoppa fram tyckte jag att han hade en bra galopp men kanske inte bjöd så himla mycket. Förvånad blev jag när jag skulle ta en halvhalt och upptäckte att min häst vägrade backa av, haha så han hade visst lite bjudning på hindret bara det att ibland känns det inte svårt att förklara men man märker det när man ska backa av honom att han inte vill gå tillbaka. Men när jag upptäckt att han tog tag i hindrena så var det inte så svårt ändå, han var otroligt ridbar. Han kan ha ännu mera bjudning på hindrena det vet jag men igår funkade det super på framhoppningen. Väl inne på banan blev han jättetittig på allt runtomkring. Men det funkade bra ändå. Kanske att vi hade en liten tendens till undertempo, men det var mitt fel blev så himla nervös när jag kom in på banan så jag tappade det där sista drivet med min skänklar. Men trots det så funkade allting väldigt bra och vi fick nästan bara fina språng, precis den känsla jag letat efter så länge, med bara yttepytte lite mer ben kommer det här bli perfekt. Var lite sugen på att efteranmäla mig till 1m, men jag är inte superförtjust i banbyggaren som var där, hon kan bygga riktigt konstiga banor ibland. Dessutom var det lite skönt att känna den känsla att jag kan gå in i 1m och det kommer inte vara några problem. Så nu är siktet inställt på 1m i Högbo i slutet av Augusti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0