Fredag

Red Totte i morse eftersom hovslagaren skulle komma på eftermiddagen. Red ett pass på banan. Han var jättefin i traven, blivit jätteduktig på att göra ökningar men när man vill få tillbaka honom till mellantrav vill han väldigt gärna bara sega ihop och gå i lite halvdant tempo. Men var fin och avslappnad i traven .Däremot i galoppen blev han jättejobbig, blev stark och hängig. Försökte till slut rida med lite halvlånga tyglar och bara få honom att slappna av och fick väl till det lite i slutet. Men kände mig ändå inte riktigt nöjd, men han fick ju vila ett par dagar i början av veckan och det var över en vecka seda han gick ett riktigt dressyrpass så han kanske bara var lite oriden. Dessutom hade jag glömt sätta på honom achen remmen så jag tror han bet sig fast lite i bettet.

Snart ska jag gå ner och kolla om hovslagaren är klar sedan ska jag åka in till stan och hjälpa Anna med Fidde blir lite bommar och småskutt.


Världens bästa häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0