Dagens tävling

Tävling idag då. Gick väl hyfsat, trodde att han skulle vara seg idag men jag har ju börjat få en häst med bjudning så nu vart han lite springig och stark i stället. Jag kom då in i min vanliga ridning när hästar blir lite springiga och sitter och fipplar en massa, när jag egentligen bara borde sitta still och hålla om. Märker man också när det bästa språnget vart på det hindret jag hade fullt upp med att få fatt i stygbyglarna, vilket jag då var mer fokuserad på och sedan bara red an. Måste sluta tänka så mycket. Men det blev inte bra alls idag. Blev tjafs direkt jag skulle anmäla mig om tottes vaccination. Tanten höll på att tjafsa fram och tillbaka (jag vet att det är lite rörigt, men ingen har klagat förut och jag har frågat vet. och dom sagt att allt är som det ska). Försökte tala om för henne att jag vet inte varför det ser ut som det gör och jag ägde inte honom på den tiden och att vet. sagt att allt är ok. Men hon lyssnade inte, utan skulle ut och prata med överdomaren och hålla på. Jag kände bara att jag blev mer och mer stressad för jag hade inte hunnit gå banan än. Fick efter mycket om och men godkänt med vaccinationen och fick sedan springa runt banan. Skyndade mig sedan att fixa Totte eftersom jag skulle bara ha 12 före mig och det var nästan dax för första start. Men i allt vimmel med vaccination hade jag helt glömt och kolla starlistan och det visade sig vara 9 efteranmälda och inte en enda strykning. Men det var redan kört kände mig redan jättestressad och det förstörde min ridning mycket eftersom jag inte kunde slappna av och koncentrera mig i stället. Måste lära mig att fixa det också, ibland blir det stressigt och jag måste lära mig att fokusera bättre. Men nolla och rosett blev det i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0