Övertid och avfallningar

Så har även den här veckan kommit igång då! Idag fick jag lov att jobbe över eftersom Gitte var sjuk, så det blev 7-14:30 istället för 7-13. PÅ hela dagen hade jag bara en 20min rast men det blir ju mer övertid i alla fall eftersom jag hoppade över lunchen. Eller hoppade över, satt ju och åt samtidigt som jag jobbade. Men kom ju som sagt hem bra mycket senare än vad jag hade planerat, men pappa var så snäll och erbjöd sig att mocka.
Eftersom Totte håller på att ridas igång tänkte jag att vi skulle ta en lite längre ridtur idag och galopper lite längre sträckor. Gick jättebra tills jag fastnade i en gren inne i skogen och Totte fick panik och drog på världens bocksprång!
Hade inte en chans att sitta kvar! Tur att det är så mycket snö i alla fall så jag landade väldigt mjukt, men där upphörde min tacksamhet för snön. Fick in en hel del snö innanför jackan och hade inte en chans att hinna få ut det för Totte drog iväg efter stigen och jag var livrädd att tappa bort honom. Tyvärr så stack han igen efter att jag nästan fångat honom och drog järnet ut ur skogen och galopperade i väg efter åkern. Eftersom han är lite snabbare än mig ut ur skogen hann jag ju inte se vart han tog vägen för när jag kom ut på åkern själv hade nog den lilla herrn lämnat åkern för länge sedan. Så det var bara att pulsa genom snön och försöka spåra honom. Trodde att jag skulle dö! Har aldrig varit så slut i hela mitt liv. Man försöker ju skynda sig så mycket som möjligt eftersom jag inte hade någon aning om vart Tott hade tagit vägen, men mina gissningar och förhoppningr var att han hade sprungit till stallet.
Mycket riktigt, när jag hade kommit lite drygt halvvägs mötte mamma och pappa upp mig med bilen. Våran granne hade kommit och ringt på och sagt att våran häst sprang fram och tillbaka utanför stallet. Men mamma fick inte heller ta honom, bushäst som han är! Så hon kom på idén med att öppna stalldörrarna, för in till Mary vill han ju. Och inne i stallet stog pappa och mockade! Han hade inte ens märkt att Totte härjade utanför stallet!
Möttes i alla fall av en lycklig Totte med väldigt oskyldig uppsyn när jag kom in i stallet. Själv börjar jag känna mig väldigt stel och öm i ryggen. Härligt! jag som precis blivit av med min träningsverk från medel styrka passet i torsdags!

Det är sådana här dagar man känner att man helst bara vill lägga sig i sängen och bara sova, är helt slut nu efter att jobbat lite extra (och tjänat lite extra pengar hehe), blivit avslängd och pulsat i djup snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0