Gala vecka

Den senaste veckan har ju varit full med galor. Grammisgalan, Idrottsgalan, P3 guld och i morgon blir det såklat Guldbaggen. Tråkigt nog så sändes ju inte Grammisgalan men jag följde den lite på Aftonbladets TV. Någonting som slog mig att många vinnare är helt enkelt sådana som jag inte tycker borde vinna. Tex känns det som att Kent bara behöver göra en skiva för att vinna! Dom vann på Grammis årets rock och på P3 årets grupp. Samma sak med Lars Winnerbäck som jag gillar lite mer än Kent, men som sagt också bara nästan behöver finnas till. Jag vet inte om det bara är jag som tycker så, eller om det beror på att jag är ett Mando Diao fan ;) 
Även på Guldbagge blir det ofta några storvinnare och iblan med filmer som man kanppt hört talas om. I år tycker jag att det ser mycket lovande ut däremot och hoppas att både Stieg Larsson filmerna, Prinsessa och i Taket lyser stjärnorna vinner. Hur som helst i morgon kommer jag sitta framför TV:n med en påse godis och hålla tummarna för mina favoritfilmer.




Mando Diao som helt välförtjänt (enligt mig) vann årets låt på både Grammis och P3 guld med
"Dance with somebody"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0