Ponnytiden

Har setat och tittat på ponnyakuten på SVT play och vekligen sakant ponnytiden. Gud vad roligt vi hade! Vi var ett sådant stor gäng som åkte på en massa tävlingar och hade läger för Eva.K. Riktigt bra törs jag säga att vi var också! Vann ju både div.2 2002 och div.1 2003 red även elitserien 2004 där vi kom 6:a av 8 lag. Minns också tävlingen i Insjön 2002 var bland mina första och från klubben vann vi nästan allt! Eller vad sägs att vi på tre klasser och tre kategorier tog 5 segrar och 3 andraplatser inte dåligt det heller =) dessutom var jag en av dom som vann, är nog därför jag kommer ihåg tävlingen extra mycket för det var då jag och Hook tog våran första seger! Denna fantasikta ponny som var jag ägare till under tre år och hade så himla roligt med, vi tog sammanlagt 52 rosetter varav 35 st är placeringar övriga är några lagplaceringar, clear round rosetter, 2 KM placeringar och lite cuprosetter. Placeringarna är tagna från LC till LA. Tråkiga nu bara är att jag är nästan den enda kvar från den där ponnytiden, finns några kvar som kom med i klubbe lite senare. Men från den tiden jag kom in i klubben är jag ensam kvar. Lite trist måste jag säga, men det är sånt man får ta. Jag har ju en ny fantasiskt fin häst nu som jag hoppas att det ska bli många placeringar med. Inte heller glömma Mary min stohäst jag fick efter Hook som jag hann tävla 2 år innan det visade sig att hon fått spatt och numera gå T-märkt i hagen. Tyvärr vart ju våra två år inte lika framgångsrika men 16 rosetter blev det med 8 placeringa och resterande 8 är clear round, är tagna från 0,90 till 1,10. Med nya hästen Totte lyckades jag få 2 st clear round rosetter i 0,90cm på femsstarter. Helt godkänt med tanke på att jag inte hade tävlat på hela året innan och Totte inte så jätterutinerad och hade aldrig startat utomhus.



Jag och Therese med Hook och Bluey, tävling på skidstadion på Lugnet, kom 5:a i LA:n



4:a reg LB i Ludvika Therese brevid på Bluey som kom 3:a, året efter gjorde vi likadant i LB:n Therese 3:a jag 4:a


Etta div.2 omg 1 från vänster: Therese/Bluey, lagledare Fia, jag/Hook, Lina/Chabo och Alex/Tham


Etta omg.3 div.2 och etta totalt i div.2 från v: Elin/Bubbling Dream, jag/Hook, lagledare Fia, Therese/Bluey, Erika/Moby Dick


Etta div.1 omg.3. Etta totalt div.1 från v: Therese/Bluey, jag/Hook, lagledare Marie, Lina/Chabo, Linn/Sunrise (jag och Therese är ett vinnanden knocept hehe)


Elitlaget från v: Therese/Bluey, våran maskot Sara haha, Lina/Chabo, jag, Maria, Elin, Louise/Olympia


Hemma från Storbyn

Vart en riktigt bildbomb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0