Kallt!!

Shit vad det är kallt ute nu! Mamma ringde på dan och tyckte inte att det var någon idé att jag åkte hem och red idag. Var nog lika bra det. Var 17 minus strax före fem uppe på mitt jobb. Usch tycker inte om den här kylan, 10 minus tycker jag vi kan ha hela December nu, det här är alldeles för kallt! Hoppas på att det är lite varmare i morgon så Tottekillen får komma ut lite. Tur att jag hade planerat in hans viloperiord här och inte gjort som mamma tyckte och tränar ett par veckor till. Hade ju inte gått. Men jag låter aldrig mina hästar stå helt och hållet, nu kommer jag köra någon vecka där jag ridet 5 dagar i veckan och sedan kommer jag rida honom 4 dagar i veckan. Dessutom så tyckte inte Marie att han skulle stå helt. Han har ju stått mer eller mindre ett halvår under det 1,5 året jag ägt honom i olika periorder. Så hon tyckte att man skulle passa på så länge han var fin och fräsch. Nu har han ju visserligen inte haft några fel som man kunde göra något åt och ingentin som är skadligt för honom om han rids för mycket heller. Eller jag virus kan ju alltid komma tillbaka och hovslagern kan väl gör misstag igen så han får en hovböld. Men han har ju inte varit halt eller haft ont på något sätt så man ¨måste vara orolig att det kommer tillbaka om hästen rids normalt.


Är nog inte den enda som längtar tillbaka till det här!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0