Tisdag

Ännu en jobbdag avklarad... I går var det fullt kaos på jobbet jobbade mellan 7-18 var helt slut sedan. Ringde konstant hela dagen! Var lite trött där på sista rasten och var väldigt road av Linn när hon pratade med engelsk brytning och vi funderade länge på hur navelludd billdas.
Var ute och gick med Totte igår, hoppade honom i söndags. Gick jättebra! hoppade studs och tog några språng på ett räcke som låg på 1m. Känns att vi börjar komma ihop oss riktigt bra nu och trots att jag inte alltid får till det på hindret så tvekar han inte ett dugg längre utan tar tag lite i det själv och hoppar av. Gjorde han inte förut, utan väntade på mina signaler och vart jag lite velig så tvekade han jättemycket och vågade inte hoppa. Hjälper kanske också att bjudningen har börjat komma lite mer på honom nu också. Är fortfarande en del jobb kvar på marken med att få honom att gå fram ordentligt där också. Men vilken skillnad det har blivit ändå. Han går jättefint och avslappnat och har börjat sänka sig i formen och knäpper inte bara av nacken som han gjorde förut. Ökningarna börjar funkar bra också, det enda är att han fortfarande anser själv att mellantrav är fortfarande en seeeeg trav haha. Men det kommer nog komma det med så småningom. Idag vilar han, imorgon ska jag rida ut honom i skogen och på torsdag blir det hoppträning!


Sötnöt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0