Onsdag

Var iväg med Totte till Fia igår och fortsatte träna honom på marken. Han går ju och spänner emot i ryggen när man ska rida honom på marken vilket gör att han inte slappnar av och bjuder inte ett dugg. Har haft lite upphåll nu på ett par veckor pga sjukdom, falsterbo, tävlingar etc. Men nu ska vi komma igång ordentligt igen. Har ju fått kämpa på hemma med lite hjälp av mamma bara, men Fia tyckte ändå att det var skillnad på honom. Känns bra att jag kan fortsätt utveckla det på egen hand :) Han gick i alla fall jättebra igår! var jätteavslappnad och trampade på bra i traven när vi gjorde mindre volter (tidigare har han bara tappat all energi), gick efter lite om och men att korta super bra i galoppen tom i vänster var inget större problem. Fick sedan hoppa ett litet lågt hinder på slutet bara för att känna att jag kunde hålla samma galopp som vi tränat på. Funkade också jättebra.
Sov som en stock sedan kan jag tala om. Gick och lade mig halv elva vaknade till 2ggr lite kort och gick sedan upp tio över nio. Red Totte och fixade stallet. Skulle sedan gå med Molly men det gick inte så bra eftersom det ösregnade. Har sedan fortsatt med det hela dagen. Anna och jag hade tänkt att gå ut och gå efter jobbet idag, men hon ringde och tyckte att det inte var en så jättebra idé. Kan säga att jag höll med. Nu laddar jag inför Högbo i helgen. Blir 90cm på fredag och 1m på söndag. Omdebut i 1m så hoppas jag nu på att slippa en överhoppande häst som slutar i näsblod och elakt virus som bestämt sig för att köra slut på Tottemannen.

Annars är det rejält med saker på gång på jobbet. På fredag blir det jobbfest (anledningen till att jag inte hinner hoppa 1m på fredagen)ska bli riktigt roligt, om ca två veckor ska vi ut på middag med jobbet, va någon på VW som skulle komma och prata. Det bästa med det hela är att vi får en gratis middag och skriva upp 2h övertid! Dessutom den 24 Oktober blir det tjejkväll i Gävle. Blir lite "förfest" i bilhallen i Gävle och därefter bär det av att titta på Ladies Night!! Haha jag och Elin anmälde oss typ 2 sekunder efter det kommit ut på hemsidan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0